اقتصاد 90

اقتصاد 90

سرای اقتصادی دانشجو دانشگاه سمنان

محمدباقر قالیباف: اینکه کشور با نفت 12 دلار و نفت 120 دلار دچار مشکل است نشان میدهد که چالش مهم مه در حوزه اقتصاد ضعف مدیریت است. اگر تدبیر کنیم ظرف دو سال می توانیم آن را به آرامش رسانده و کنترل پذیر و انعطاف پذیر کنیم.

محسن رضایی: چهار سال آینده جزء سخت ترین دوران ایران است؛ اما قول می دهم امسال و سال های آینده به فضل خدا تحریم ها را پشت سر می گذاریم. شرایط امروز کشور به مانند دوران جنگ تحمیلی است و باید بلند شویم جلوی افزایش قیمت های لجام گسیخته را بگیریم.

محمد رضاعارف: الان به گونه ای شده که به هر میزانی که در جیب فرد گذارده می شود، دو برابر آن خارج می شود!

به نظرم باید سهم اقشار آسیب پذیر در اجرای این قانون بیشتر باشد و این نیازمند کار کارشناسی است.

علی اکبرولایتی: باز گرداندن ثبات به اقتصاد با محدود کردن و کنترل نوسان متغیرهای اقتصادی، دست یافتن به اقتصادی پر رونق با ایجاد فرصت های شغلی و غلبه بر بیکاری و...، تلاش در جهت کارایی اقتصادی از طریق موثر نمودن نقش دولت و حرکت آن به سمت سیاستگذاری و  خروج از تصدیگری        

مصطفی کواکبیان: ماباید به دنبال اشتغال پایدار در کشور باشیم.تقدیم لایحه مبارزه با مفاسد اقتصادی به مجلس از اولویت های برنامه من برای ریاست جمهوری است . قانونمداری نیز یکی از الزاماتی است که باید در کشور پیاده شود

غلامعلی حدادعادل : 1-توجه به دانش تخصصی علمای متدین رشته اقتصاد. 2-تغییر سبک زندگی و حرکت به سمت زندگی اسلامی .3-باید اقتصاد مقاومتی را سر لوحه کار خود قرار دهیم 

حسن سبحانی:یقین دارم اگر جامعه برای حذف ربا مساعدت کند هزینه های تولید کم خواهد شد و در آن وقت سرمایه گذاری هم منجربه ارزان تولید شدن کالا و پرداخت مزد بیشتر به کارگران نیز خواهدشد.

کامران باقری لنکرانی: محوری‌ترین برنامه‌ی ما عدالت است،رسیدگی به اقشار ضعیف و دهک های پایین جامعه یکی از فوری ترین اقدامات دولت در عرصه اقتصاد است، نظام پولی کشور احتیاج به اصلاح دارد،فوری‌ترین اقدام در عرصه اقتصاد توجه به وضعیت اقتصادی 5 دهک پایین‌تر جامعه از نظر درآمدی است.

علیرضا زاکانی: نکته ای که مورد توجه بنده و دولت احتمالی من است رفع فساد در جامعه است و ما باید بدانیم که متاسفانه این فساد وجود دارد و نباید چشم خود را بر مشکلات ببندیم.

یحیی آل اسحاق:اگر رییس جمهور شوم نظام بانکی کشور را متحول خواهم کرد،رئیس‌جمهور شوم دور بانک مرکزی دیوار بتنی می‌کشم.

اسفندیاررحیم مشایی:مشکلات اقتصادی یک فشار و برنامه سوء اخلالگر در عرصه بین الملل با برخی همکاری های داخلی وقوع این وضعیت را برنامه ریزی کرده اند و درصد زیادی از مشکلات اقتصادی امروز ناشی از همین مسئله است.برای رفع مشکلات اقتصادی بایدحماسه سیاسی خلق شود.

اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمان:وی دغدغه‌ها و مطالبات تولیدگران و کارآفرینان کشور را به‌حق و جدّی عنوان میکند و وضع نامطلوب اقتصادی کنونی و درد و رنج صنایع تولیدی و کشاورزی نتیجه تحریم‌ها، سوءمدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ها میبیند و اعلام میکند اقتصاد و تولید کشور هر چه زودتر سامان یابد.

حسن ابوترابی فرد:نظام برنامه‌ریزی کشور به ویژه در حوزه قانون‌گذاری و تنظیم و تصویب بودجه سالانه نیازمند اصلاح است و یکی از اصلی‌ترین این اصلاحات باید در نحوه صرف درآمدهای نفتی باشد. ما نباید منابع طبیعی به ویژه نفت خود را بفروشیم و خرج هزینه‌های جاری کشور کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مهدی سروی ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:نظرات اقتصادی کاندیداهای سال92,رفسنجانی واقتصاد,قالیباف واقتصاد,جلیلی واقتصاد,رئیس جمهور واقتصاد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , eghtesad90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com